donderdag 18 maart 2021

Garnwerd trendsetter, D66 derde partij Westerkwartier

Bij de Tweede Kamerverkiezingen is D66 in Garnwerd de eerste partij geworden. Het blijkt dat D66 niet alleen in de grote steden, maar ook in een klein Westerkwartiers dorp als Garnwerd door een aansprekende positieve en optimistische campagne op nummer één kan staan.

Landelijk heeft D66 bij de driedaagse verkiezingsronde een fors aantal zetels gewonnen. Zetels die bemenst gaan worden door ongetwijfeld enthousiaste D66-ers. Met pakkende teksten als: “Je bent pas vrij als iedereen dat is” en “D66 gelooft in gelijke kansen voor iedereen en hulp voor wie het nodig heeft”, zijn we richting de kiezers gegaan. D66 heeft het vertrouwen via de stem van de kiezer gekregen. Na een monsterzege, heeft onze lijsttrekker Sigrid Kaag, met het uitbundig dansen op tafel, ook persoonlijk heel veel vertrouwen in onze slogan: Laat iedereen vrij, maar niemand vallen.

En we kijken als D66-Westerkwartier ook vooruit. Een versterking van de D66-eenmansfractie in de raad van het Westerkwartier lijkt bijna niet uit te kunnen blijven. D66 is in het Westerkwartier met 11,8% van de stemmen de derde partij. De boodschap om echt in te zetten op de broodnodige verdere verduurzaming en een eerlijker samenleving lijkt met deze verkiezingsuitslag ook in Westerkwartier te landen, en deze zullen wij ook in onze raad sterk blijven verkondigen. Daarbij zullen wij ook onze contacten met onze landelijke collega’s inzetten, ook als het gaat om het rechtvaardiger omgaan met de aardbevingsproblematiek waar ook onze inwoners onder lijden.

Zo zetten we lokaal een sterke vertegenwoordiging van D66 neer door met een positief geluid doeltreffende politiek te bedrijven, ook richting Den Haag. D66-Westerkwartier laat iedereen vrij, maar niemand vallen, landelijk én dichtbij.