zaterdag 5 juni 2021

D66 Westerkwartier op werkbezoek bij Collectief Groningen West/fam. Hofman

Vandaag was de fractie van D66 Westerkwartier op werkbezoek bij de familie Hofman uit Noordhorn.

Collectief Groningen West
Op hun boerenbedrijf werd een uitgebreide presentatie gegeven over het Collectief Groningen West, waar de familie bij aangesloten is. Dit collectief zorgt samen met 750 boeren, zoals de familie Hofman, voor een natuurlijk boerenland, waar weidevogels zicht thuis voelen. Tevens presenteerde de familie Hofman alles wat zij doen om de weidenvogels in hun land te beschermen, van het signaleren van de nesten, tot het uitstellen van de maaidatum, zodat ouderdieren ongestoord kunnen broeden.

Met de regenlaarzen in de modder
Na de kennisoverdracht vanuit het collectief en familie Hofman, trokken de fractieleden hun laarzen aan om een kijkje te gaan nemen in het weiland.  Hier waren niet alleen alle maatregelen zichtbaar die de familie Hofman neemt om de weidevogels in hun land te beschermen, maar de weidenvogels zelf konden ook veelvuldig gespot worden.

D66 Westerkwartier kijkt positief aan tegen dit mooie collectief voor landschapsbeheer en heeft genoten van dit inspirerende werkbezoek.

Duurzaamheid

Wij zijn zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van leven van onszelf en de toekomstige bewoners van onze gemeente. D66 vindt dat de gemeente Zuidhorn een meer prominente en dominante rol moet spelen op dit gebied